|
|
|
AED103A - Persoane de 18-69 ani dupa participarea la educatia formala, non-formala sau invatarea informala pe sexe, medii de rezidenta, grupe de varsta, nivel de instruire absolvit, statut ocupational curent si regiuni de dezvoltare |
Definitie |
Educatia formala se refera la activitatea de invatare institutionalizata , intentionata si planificata, care se realizeaza in scoli, licee, universitati, institute, academii de studii, scoli doctorale sau postdoctorale si alte institutii de invatamant preuniversitar sau superior din cadrul sistemului national de educatie si consta, in general, in educatia de baza/generala si formarea profesionala initiala (educatia care preceda intrarea individului pe piata muncii). Educatia non-formala se refera la orice activitate de invatare, institutionalizata, intentionata si planificata, organizata de catre un furnizor de educatie sau formare profesionala. Caracteristica definitorie a acestei forme de educatie este ca aceasta ofera fie completarea si dezvoltarea cunostintelor, abilitatilor si competentelor dobandite prin sistemul national de educatie, fie o alternativa la acesta. Invatarea informala se refera la educatia intentionata, dar mai putin organizata si structurata, si cuprinde instruirea pe cont propriu care are loc in familie, la locul de munca, in comunitate si in viata de fiecare zi a oricarei persoane. Invatarea informala este neinstitutionalizata. |
Periodicitate |
5 - 6 ani |
Surse de date |
Ancheta asupra educatiei adultilordetalii |
Metodologie |
Raport de metadate si calitate |
Ultima actualizare |
15-02-2024 |
Observatii |
Valorile calculate pe baza a mai putin de 20 de observatii din esantion sunt nefiabile si au fost suprimate de la publicare. Datorita rotunjirii partii zecimale finale a coeficientilor de extindere la 5 zecimale, exista uneori mici diferente intre unele totaluri estimate la nivelul diferitelor tipuri de tabele si ceea ce rezulta din insumare. |
Persoana responsabila |
Moldoveanu Ruxandra;int.1476;e-mail:ruxandra.moldoveanu@insse.ro |
|
|
|