|
|
|
INO104A - Ponderea intreprinderilor cu inovatie de organizare si/sau de marketing, in total intreprinderi, pe activitati si clase de marime |
Definitie |
Intreprinderile cu inovatie de organizare si/sau de marketing sunt acele intreprinderi care au introdus metode de organizare sau de marketing noi sau semnificativ imbunatatite. Incepand cu valul de ancheta 2016-2018, indicatorul nu se mai foloseste, elementele sale componente fiind incluse in definitia inovatia procesului de afaceri.
Inovatia de organizare reprezinta o metoda noua de organizare in practicile de afaceri ale intreprinderii (inclusiv in gestionarea cunostintelor), in organizarea locului de munca sau in relatiile externe, care nu a mai fost utilizata inainte de intreprindere. Incepand cu valul de ancheta 2016-2018, indicatorul nu se mai foloseste, elementele sale componente fiind incluse in definitia inovatia procesului de afaceri.
Inovatia de marketing reprezinta implementarea unui nou concept sau strategie de marketing care difera semnificativ de metodele de marketing existente in intreprindere si care nu a mai fost utilizat/utilizata inainte. Incepand cu valul de ancheta 2016-2018, indicatorul nu se mai foloseste, elementele sale componente fiind incluse in definitia inovatia procesului de afaceri. |
Periodicitate |
Anuala |
Surse de date |
Cercetarea statistica privind activitatea de inovare in mediul de afaceri detalii |
Metodologie |
Cercetare statistica este realizata conform cercetarii statistice comunitare privind inovarea - Community Innovation Survey (CIS), care colecteaza informatii despre inovatiile si activitatile inovatoare din intreprindere, pentru o perioada de trei ani, in conformitate cu prevederile cuprinse in ghidul pentru colectarea si interpretarea datelor referitoare la inovare - Manualul Oslo. Pentru perioadele 2002-2004 si 2004-2006, in numarul intreprinderilor inovatoare sunt cuprinse intreprinderile cu inovatii de produse, inovatii de procese si inovatii nefinalizate si/sau abandonate iar sfera de cuprindere este reprezentata de intreprinderile cu peste 9 salariati din: industrie (diviziunile CAEN Rev.1: 10-14, 15-37, 40-41) si servicii (51, 60-64, 65-67, 72,73,741 si 742). Pentru perioadele 2006-2008 si 2008-2010, in numarul intreprinderilor inovatoare sunt cuprinse intreprinderile cu inovatii de produse, inovatii de procese, inovatii nefinalizate si/sau abandonate, inovatii de organizare si/sau inovatii de marketing iar sfera de cuprindere este reprezentata de intreprinderile cu peste 9 salariati din: industrie (diviziunile CAEN Rev.2: 05-09, 10-33, 35, 36-39) si servicii (diviziunile CAEN Rev. 2: 46, 49-53, 58, 61, 62, 63, 64-66, 71). Pentru perioadele 2010-2012, 2012-2014 si 2014-2016, sfera de cuprindere este mai cuprinzatoare, respectiv intreprinderile cu peste 9 salariati din: industrie (diviziunile CAEN Rev.2: 05-09, 10-33, 35, 36-39) si servicii (diviziunile CAEN Rev. 2: 46, 49-53, 58-63, 64-66, 71, 72 si 73).
Incepand cu valul de ancheta 2016-2018, s-a modificat metodologia in conformitate cu noua editie a manualului OSLO 2018. Indicatorul inovatii de organizare si/sau de marketing nu mai exista, fiind inclus in indicatorul inovatii ale proceselor de afaceri.
|
Ultima actualizare |
14-11-2018 |
Observatii |
Cercetarea statistica privind inovarea se realizeaza din 2 in 2 ani.
Datele sunt disponibile pentru perioadele 2002-2004, 2004-2006, 2006-2008, 2008-2010, 2010-2012, 2012-2014 si 2014-2016.
Incepand cu valul de ancheta 2016-2018, s-a modificat metodologia in conformitate cu noua editie a manualului OSLO 2018. Indicatorul inovatii de organizare si/sau de marketing nu mai exista, fiind inclus in indicatorul inovatii ale proceselor de afaceri.
|
Persoana responsabila |
Ghilencea Liviu, tel.0213181854, Liviu.Ghilencea@insse.ro |
|
|
|