|
|
|
TIC112A - Ponderea persoanelor de 16-74 ani care au cumparat bunuri pe Internet in ultimele 12 luni, dupa statutul ocupational, pe categorii de bunuri cumparate, in total persoane din fiecare statut ocupational |
Definitie |
Ponderea persoanelor de 16-74 ani care au cumparat bunuri/servicii pe Internet in ultimele 12 luni, pe categorii de bunuri cumparate reprezinta raportul procentual dintre numarul persoanelor de 16-74 ani din cadrul fiecarui tip de dezagregare statistica, care au cumparat bunuri/servicii pe Internet in ultimele 12 luni dintr-o anumita categorie de bunuri/servicii si numarul total de persoane care au cumparat bunuri/servicii pe Internet in ultimele 12 luni din tipul de dezagregare respectiv.
Categoriile de bunuri cumparate: filme, muzica, carti (inclusiv carti electronice), reviste, ziare, jocuri video si variante actualizate ale acestora, alte produse software si variante actualizate ale acestora, aranjamente de calatorie si/sau cazare, bilete pentru diferite evenimente, manifestari, spectacole, bunuri pentru gospodarie, imbracaminte, incaltaminte, produse sportive, produse hardware, echipament electronic.
Incepand cu anul 2020, categoriile de bunuri cumparate sunt: imbracaminte (inclusiv cea de sport), incaltaminte sau accesorii (ex.:gentii, bijuterii), articole sportive (exceptand imbracamintea sportiva), jucarii pentru copii sau obiecte pentru ingrijirea copiilor (ex.:scutece, biberoane, carucioare pentru copii), mobila, accesorii pentru casa (ex.: covoare sau perdele) sau produse de gradinarit (de ex.: unelte, plante), muzica pe CD-uri, viniluri, filme sau seriale pe DVD-uri, Blu-ray, carti tiparite, reviste sau ziare, calculatoare, tablete, telefoane mobile sau accesorii (ex.: imprimanta, modem, cablu de alimentare, carti etc.), electronice de larg consum (ex.: televizoare, sisteme audio-video, camere video) sau electrocasnice (ex. masina de spalat, frigider, cuptor cu microunde), medicamente si suplimente alimentare cum ar fi vitaminele, livrari de la restaurante, lanturi fast-food, servicii de catering (ex:. Uber Eats, Glovo), alimente sau bauturi din magazine sau de la furnizori de preparate alimentare, produse cosmetice; produse de infrumusetare sau de relaxare, produse de curatare si produse de igiena personala (ex.: periute de dinti, sampoane, batiste, detergenti, lavete, etc.), biciclete, mopede, masini sau alte vehicule sau piesele de schimb aferente, alte bunuri. |
Periodicitate |
Anuala |
Surse de date |
Ancheta privind accesul la tehnologia informatiilor si comunicatiilor in gospodarii (TIC) detalii |
Metodologie |
Raport de metadate si calitate |
Ultima actualizare |
16-12-2024 |
Observatii |
Intrebarile din chestionar au avut raspuns multiplu si ca atare insumarea procentelor nu este posibila. In anul 2014, datele au fost estimate pe baza populatiei rezidente la 1 ianuarie 2014 si nu sunt comparabile cu seriile de date pentru perioadele precedente. Incepand cu anul 2017, categoria lucratori pe cont propriu include si patronii din cauza numarului redus de cazuri observate. Incepand cu anul 2020, pentru acest indicator s-a modificat perioada de referinta de la ultimele 12 luni la ultimele 3 luni. In anii in care nu sunt date pentru anumite variabile, acestea nu au fost colectate conform regulamentelor si metodologiilor Eurostat. |
Persoana responsabila |
Gheorghe Alice;tel: (4021)3181824/int. 1242; e-mail: alice.gheorghe@insse.ro |
|
|
|