|
|
|
TIC112C - Ponderea persoanelor de 16-74 ani care au cumparat bunuri pe Internet in ultimele 12 luni, dupa sexe, pe categorii de bunuri cumparate, in total persoane din fiecare sex |
Definitie |
Ponderea persoanelor de 16-74 ani care au cumparat bunuri/servicii pe Internet in ultimele 12 luni, pe categorii de bunuri cumparate reprezinta raportul procentual dintre numarul persoanelor de 16-74 ani din cadrul fiecarui tip de dezagregare statistica, care au cumparat bunuri/servicii pe Internet in ultimele 12 luni dintr-o anumita categorie de bunuri/servicii si numarul total de persoane care au cumparat bunuri/servicii pe Internet in ultimele 12 luni din tipul de dezagregare respectiv.
Categoriile de bunuri cumparate: filme, muzica, carti (inclusiv carti electronice), reviste, ziare, jocuri video si variante actualizate ale acestora, alte produse software si variante actualizate ale acestora, aranjamente de calatorie si/sau cazare, bilete pentru diferite evenimente, manifestari, spectacole, bunuri pentru gospodarie, imbracaminte, incaltaminte, produse sportive, produse hardware, echipament electronic.
Incepand cu anul 2020, categoriile de bunuri cumparate sunt: imbracaminte (inclusiv cea de sport), incaltaminte sau accesorii (ex.:gentii, bijuterii), articole sportive (exceptand imbracamintea sportiva), jucarii pentru copii sau obiecte pentru ingrijirea copiilor (ex.:scutece, biberoane, carucioare pentru copii), mobila, accesorii pentru casa (ex.: covoare sau perdele) sau produse de gradinarit (de ex.: unelte, plante), muzica pe CD-uri, viniluri, filme sau seriale pe DVD-uri, Blu-ray, carti tiparite, reviste sau ziare, calculatoare, tablete, telefoane mobile sau accesorii (ex.: imprimanta, modem, cablu de alimentare, carti etc.), electronice de larg consum (ex.: televizoare, sisteme audio-video, camere video) sau electrocasnice (ex. masina de spalat, frigider, cuptor cu microunde), medicamente si suplimente alimentare cum ar fi vitaminele, livrari de la restaurante, lanturi fast-food, servicii de catering (ex:. Uber Eats, Glovo), alimente sau bauturi din magazine sau de la furnizori de preparate alimentare, produse cosmetice; produse de infrumusetare sau de relaxare, produse de curatare si produse de igiena personala (ex.: periute de dinti, sampoane, batiste, detergenti, lavete, etc.), biciclete, mopede, masini sau alte vehicule sau piesele de schimb aferente, alte bunuri. |
Periodicitate |
Anuala |
Surse de date |
Ancheta privind accesul la tehnologia informatiilor si comunicatiilor in gospodarii (TIC) detalii |
Metodologie |
Raport de metadate si calitate |
Ultima actualizare |
16-12-2024 |
Observatii |
Intrebarile din chestionar au avut raspuns multiplu si ca atare insumarea procentelor nu este posibila. In anul 2014, datele au fost estimate pe baza populatiei rezidente la 1 ianuarie 2014 si nu sunt comparabile cu seriile de date pentru perioadele precedente. Incepand cu anul 2020, pentru acest indicator s-a modificat perioada de referinta de la ultimele 12 luni la ultimele 3 luni. In anii in care nu sunt date pentru anumite variabile, acestea nu au fost colectate conform regulamentelor si metodologiilor Eurostat. |
Persoana responsabila |
Gheorghe Alice;tel: (4021)3181824/int. 1242; e-mail: alice.gheorghe@insse.ro |
|
|
|