|
|
|
ZBJ0412 - Orizont 1 - Social - Proportia copiilor si tinerilor la finalul invatamatului secundar inferior, care inregistreaza nivelul minim de competente in citire si matematica, pe sexe (PISA nivel 2) |
Definitie |
Proportia copiilor si tinerilor la finalul invatamantului secundar inferior, care inregistreaza nivelul minim de competente reprezinta procentul copiilor si tinerilor la finalul invatamantului secundar inferior, care au obtinut cel putin un nivel minim de competenta in citire si matematica. Nivelul minim de competente va fi masurat in raport cu noile scale comune de evaluare privind citirea/lectura si matematica, aflate in curs de elaborare. Indicatorul isi propune sa masoare procentul de copii si tineri care au obtinut rezultatele minime la citire/lectura si matematica in timpul sau la sfarsitul etapei educationale. Cu cat cifra este mai mare, cu atat este mai mare proportia de copii si/sau tineri care dobandesc cel putin competente minime in domeniul respectiv (citire/lectura sau matematica). |
Periodicitate |
La trei ani |
Surse de date |
OCDE in urma unor evaluari ale invatarii, desfasurate periodic in scoli, la nivel national |
Metodologie |
Metoda de calcul: numarul copiilor si/sau tinerilor aflati intr-o anumita etapa de educatie n in anul t care ating sau depasesc nivelului predefinit de competenta in domeniul d, ca procent al numarului de copii si/sau tineri din etapa de educatie n, in anul t, aflati la orice nivel de competenta in domeniul d.
https://unstats.un.org/sdgs/metadata/ |
Ultima actualizare |
29-12-2021 |
Observatii |
Indicatorul se publica dezagregat pe sexe. Alte dezagregari precum locatie, statut socio-economic, statut de imigrant, etnie si limba testului la domiciliu se bazeaza pe datele produse de organizatiile internationale care administreaza evaluarea incrucisata a invatarii. Datele sunt compilate de catre Institutul de Statistici UNESCO (UIS) si diseminate in baza de date a indicatorilor ODD globali. PISA (Programme for International Student Assessment) este un studiu comparativ international initiat de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), cu scopul de a masura dezvoltarea competentelor de baza ale elevilor cu varste intre 15 si 16 ani, in domeniile citire/lectura, matematica si stiinte. Intervalul de varsta 15-16 ani este reprezentativ pentru finalizarea sau apropierea de finalizarea invatamantului obligatoriu http://www.oecd.org/pisa/data/2018database/ |
Persoana responsabila |
Sultana Stan, e-mail: sultana.stan@insse.ro, interior 1235 |
|
|
|